İmplant kimlere uygulanabilir

Kemik büyüme ve gelişimini tamamlamış, 18-20 yaşına erişmiş, herhangi bir metabolik rahatsızlığı olmayan aktif radyoterapi ve kemoterapi tedavisi altında olmayan erişkin tüm bireylere implant tedavisi uygulanabilir.

Aktif olarak radyoterapi veya kemoterapi gören hastalarda, ileri derecede kemik erimesi olan hastalarda, ağız hijyenini sağlayamayacak derecede zihinsel veya fiziksel engelli olan hastalarda ve henüz kemik gelişimi tamamlanmamış bireylerde dental implant uygulaması önerilmemektedir.

Kemik gelişimini tamamlamamış bireylere implant uygulanması durumunda çene kemikleri henüz büyüme gelişimlerini tamamlayacağı için içerisinde sabit şekilde yerleştirilen implant hareket etmeyecektir.

Dolayısı ile bu ileride hem estetik hem de fonksiyonel sorunlara neden olacaktır. Çene kemiklerinde kistlik veya tümörel lezyonların bulunduğu durumda, o bölgeye implant uygulanması doğru değildir. Ancak uygun cerrahi yöntemlerle tedavi edilen tümörler sonrasında, vaka uygun görüldüğü takdirde aynı bölgeye implant uygulanması yapılabilmektedir.

İmplantlar, günümüzde çok farklı markalar ve çeşitlerle kişilerin kullanımı için ideal aparatlardır. Belirli kalınlıkları ve genişlikleri mevcuttur. İmplant uygulanması gereken bölgede çene kemiğinin uygulanması düşünülen implant için yeterli genişlik ve yüksekliğe sahip olup olmadığı diş hekimi tarafından belirlenir. Var olan kemiğin kalitesi implant uygulamasının başarısını doğru oranda etkiler. Tedaviden önce ve tedavi sonrasında diş etlerinin sağlık durumuna da bakılması gerekmektedir.

İmplant uygulamasında hastanın sağlık durumu elverişli olduğu sürece üst yaş sınırı yoktur. Kemik gelişimini tamamlamış olan herkes implant tedavisi yaptırabilir. Bu yüzden de kemik gelişimini henüz tamamlamamış çok genç hastalarda önerilmez. Kemik hacmi ve genişliği müsait olan yaşlı hastalara da implant tedavisi yapılabilir.

Yaşlı hastaların implant tedavisine ihtiyacı genç hastalara göre daha fazladır. Çünkü diş kaybı fazladır. Sistemik hastalığı olan, pıhtılaşma bozukluğu olan, kontrolsüz diabet hastalığı olan hastalarda implant uygulaması uygun olmayabilir. İdeal implant için çene kemiğinin sağlıklı olması önemlidir. Diş sıkma ve gıcırdatma probleminin olmaması gerekir. Başarılı bir implant tedavisi için düzenli ağız bakımı yapılmalı, sigara kullanımından uzak durulmalıdır.