İmplant Nedir?

İmplantlar kaybedilen dişlerin yerine tedavi amaçlı konulan vidalardır, bu vidalar titanyum metalinden yapılmıştır. Titanyum doku dostu ve güvenilir şekilde kullanılabilecek bir materyaldir. Kaybedilen dişlerin fonksiyonel ve şekil olarak geri kazandırılması için kullanılan bir yöntemdir. Her hastaya rahatlıkla uygulanabilecek bir sistemdir. Lokal anestezi ile genel olarak hastanın ağzı uyuşturularak bu uygulama yapılır.

Hangi tip hastalara uygulanır diye düşünecek olursak ise alt ve üst total dişsiz denilen vakalarda, tek diş eksiklerinde, güvenli uygulamadır. Kaliteli bir kemik, implant uygulamasında önemlidir. Bazı hastalıklar konusunda hasta incelenmelidir. Aşırı alkol ve sigara tüketenlerde, diyabet hastalarında sıkıntı yaratabilir. Çocuklarda  tercih edilmez, çünkü kemik gelişiminin tamamlanmış olması gerekir, Kızlarda 16-17 yaş erkeklerde 17-18 yaşlarında kemik gelişimi tamamlandığında güvenli ve rahatça uygulanabilen bir yöntemdir.

En dikkat etmemiz gereken şey ağız bakımıdır. Aslında ağız bakımı her şartta önemlidir ama implant uygulamasından sonra ağız bakımı daha da önemlidir. Dişlerin düzenli fırçalanması diş ipi kullanılması gerekmektedir.

İyi bakım yaparak hastanın ağzında uzun süre tutulması gerekmektedir, amaç budur. Diş çektirmek kadar kolay gibi gözükmektedir. Yara iyileşmesi de diş çekimindeki yara iyileşmesi şeklindedir.

İmplantın uygulanacağı diş sayısı tedavisinin sürecini belirler, ortalama bir diş yarım saatte tedavisi tamamlanır. Diş çekiminde nasıl hastanın yanağında biraz şişme, hafif ağrı oluyorsa, implantta da aynı şeylerle karşılaşır ama bunu  hekimin açıklamalarını zamanında ve dikkatli takip etmesi ile çabuk atlatacaktır.

Tüm hastaların korkmadan gönül rahatlığı ile yaptırabileceği bir tedavi yöntemidir implant.

Diş implantları diş eksikliklerinin en doğal tedavi metotlarından biridir. Hemen bütün alternatif tedavi metotları içersinde diş kayıplarını en doğal ve çevre dokularla en uyumlu şekilde tedavi edilen metottur. Son yıllarda çok yaygın şekilde tercih edilmektedir.

Ana sebeplerden biri de doğal olmalarıdır. Vücut içine yerleştirilen yapay diş köküdür. Dişin çekildiği bölgeye yerleştirilir. Daha sonra üzerine kaplanan çeşitli protezlerle tamamlanır. İmplant uygulamasında alt yaş sınırı vardır. Gelişim sürecini tamamlamayan kişilerde çok tercih edilmemektedir.

Üst yaş sınırı yoktur. 90 yaşındaki kişiye de uygulanabilir. Aynı pek çok hastalıkta da uygulanabilir. Örneğin kemik erimesi, şeker hastalığı gibi hastalıklarda dahi engel değildir. Bir takım önlemleri aldıktan sonra bu tedavi herkese uygulanabilir.

Çeşitli koşullarda uygulanabilir. Kişi sadece bir dişini kaybetmiş olabilir, birkaç dişini kaybetmiş olabilir, tüm dişlerini kaybetmiş olabilir. Tüm bu durumlarda implant tedavisi yapmak mümkündür. Maliyet açısında değerlendirildiğinde diğer tedavilere göre daha maliyetli olduğu söylenebilir. Ama total ömre bakıldığında implantın hasta ile hayat boyu kullanılacağı tedavi metotu olduğu bilinirse implanta daha sıcak bakılabilir.

Operasyon öncesinde ortama yapılacak olan lokal anestezi uygulaması operasyon sahasının hiçbir şey hissedemeyecek hale gelmesini sağlamaktadır. Tabi hastanın sadece isteği bu olmayabilir. Hasta bazen operasyonu görmek bile istemez, uyanık olmak istemez, operasyon anını hatırlamak istemez, bazı hastalarda diş hekimi fobisi vardır. Bu gibi durumlarda, genel anestezi uzmanlarının yardımı ile sedasyon ve genel anestezi ile operasyon yapılır.

Sedasyonda damar yolu açılarak damardan verilen bir ilaçla hastanın bir nevi sarhoş olması sağlanır. Hasta uyanıktır, solunum sistemi normal çalışır, hasta diş hekiminin her söylediği ile uyum içerisindedir. Fakat hasta operasyondan sonra operasyonla ilgili hiçbir şey hatırlamaz. Bu tip anesteziye sedasyon denir. Hasta kesinlikle operasyonda acı hissetmez.

O bölgede operasyon sırasında yapılan anesteziler geçtikten sonra hastanın en büyük korkusu operasyon sonrası çok ciddi ağrılar yaşayacağı korkusudur. Fakat bu da çok rahat bir şekilde üstesinden gelinebilen durumlardır. Ağız ciddi bir bakteri oluşum yuvasıdır. Bu yüzden de operasyon sonrası diş hekimi hastaya antibiyotik, ağrı kesiciler, gargara gibi ilaçlar verir. Operasyon sonrasında reçete edilen bu ilaçların düzgün kullanılması sonrasında hasta hiçbir şekilde enfeksiyon ve iltihap yaşamaz. Ödem ise minimum derecede yaşanarak hasta ağrıyı çok az tutabilir. Operasyon sonrasında ağrı neredeyse hiç olmaz. Tabi ki bunda hastanın da desteği çok önemlidir. Operasyon sonrası hastanın yapılan uyarılara ciddi şekilde itaat etmesi gerekir. Operasyon sonrası sigara içmek, diş etindeki dokunun kapanmamasına neden olur ve bu durumda ciddi ağrılar yaşanır.

Operasyon sonrası hekimin tavsiyelerine uyan, ilaçlarını da düzenli olarak kullanan hastaların ciddi ağrılar yaşaması mümkün değildir.